اسلایدر

*** آبان 90 - جلسه قرآن وعترت کاشان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بپرس و خودداری مکن و شرم مدار که این دانش را نه متکبّر و نه کمرو فرا نمی گیرند . [امام باقر علیه السلام ـ در پاسخ به پرسشهای ابو اسحاق لیثی ـ]
 

 

 

جلسه قرآن وعترت کاشان

» باور به قرآن:

بعد از گذشته قرن ها از نزول قرآن ما مسلمانان هنوز قرآن را به عنوان یک کتاب زندگی نپذیرفته ایم و آن را صرفا کتابی مقدس می دانیم  که قابل احترام است .

باور نکردیم که قرآن کتاب زندگی است و پاسخ هر مسئله ای که در زندگی روزمره ما وجود دارد را می توان از آن برداشت کرد.

باور نکردیم که قرآن و و اهل بیت هستند که می توانند بهترین پاسخ را به سوالات زندگی ما بدهند و بهترین راه را در پیش روی ما قرار دهند .

 

2»تلاوت:

«ورتل القرآن ترتیلا» ،«فقروا ما تیسر من القرآن»

حال اگر باور کردیم که قرآن کتاب زندگی است ،باید این کتاب زندگی را مطالعه کرد. درآیه ای ،قرآن میفرماید: هر آنچه که می توانی مطالعه کن و در آیه ای دیگر حتی شیوه مطالعه را هم به ما می گوید.

امام عسگری(ع) می فرمایند : از علامات شیعیان ما این است که روزی حداقل 50 آیه قرآن را تلاوت کنند .

برای تلاوت قرآن وقت بگذاریم ،برخی  به این بهانه که این قرآن به زبان عربی است و از خواندن آن چیزی متوجه نمی شوند آن را نمی خوانند و یا فقط معنای فارسی آن را می خوانند که هر دوی این تفکر اشتباه است ، زیرا که قرآن نور است و صرف نگاه به این نور و تلاوت این کلام نورانی تاثیر خود را خواهد گذاشت . در فرمایش معصوم صرف نگاه به قرآن هم تاکید شده چه برسد به تلاوت روزانه آن

 

3» تدبر در قرآن:

«افلا بتدبرون القرآن ....»

پس از مطالعه این کتاب زندگی ، باید در آن اندیشید که چه  می گوید ، چه پیامی ، چه درسی و چه دستاوردی برای من انسان قرن 21 دارد.

قرآن گنج های عالم هستی را در خود جای داده که باید با تفکر در آن این گنج های نایاب را استخراج کرد، همانطور که خود قرآن  بارها و بارها اشاره کرده است :که من نشانه هایی دادم ،برای کسانی که اهل علم،اهل تفکرو تعقل و اهل تفقه هستند .

هر یک از ما در خلوت خودمان فکر کنیم که به عنوان یک مسلمان در روز چقدر  صرف تدبر در قرآن می کنیم !!!، اصلا آیا برای آن وقت می گذاریم؟؟ 

4»عمل به قرآن:

حال که این کتاب را که باز تاکید می کنم کتاب زندگی است تلاوت کردیم و در آن تدبر کردیم ، وقت آن است که به آن چیزی که از این قرآن آموخته ایم عمل کنیم

این عمل به قرآن فقط و فقط به نفع خود آدمی است ، اگر به قرآن عمل کنیم به خدایی خدا چیزی اضافه نمی شود و اگر عمل نکنیم از خدایی خدا چیزی کم نمی شود

گر جمله کایینات کافر گردند       بر شانه کبریایی اش نشیند گردی

حضرت امیر می فرمایند: مواظب باشید در عمل به قرآن دیگران از شما سبقت نگیرند .

 

5» سفارش به قرآن و تبلیغ آن:

از هر طریقی که می توانیم بسته به توانایی که هر کدام از ما داریم ، تبلیغ قرآن کنیم، با تلاوت آن با صدای خوش ، با خطاطی ، یا نقاشی و هر طریق دیگری..و مهمتر از همه تبلیغ عملی قرآن .

هر چند متاسفانه در این بخش و قسمت آش ما بسیار شور شده .

همه افتخارما این است که همه قرآن رادر یک صفحه نوشته ایم ،برروی مویی و یا دانه برنجی نوشته ایم!!!

همه افتخار ما این است که قرآن را با خط درشت نوشتیم، و بزرگترین و سنگین ترین قرآن را داریم!!!!

 همه افتخار ما این است که جلد آن را طلایی کردیم و اسمش را هم قرآن نفیس گذاشتیم !!!

 و باعث شرمندگی است ولی حتی در جامعه قرآنی هم همه افتخار برخی از ما حفاظ قرآن این است که آیات را معکوس می خوانیم ، قرآن را از آخر به اول می خوانیم ، یا سوره ای را با یک نفس می خوانیم.

هیچ کسی مخالف با اینکه قرآن را زیبا باید خواند و زیبا باید نگاشت نیست ،هیچ کسی مخالف این نیست که هنر را باید در خدمت قرآن گرفت، مسئله این است که ما همهء قرآن را رها کرده و فقط به پوسته آن توجه کردیم.

قرآن نیامده که ما فقط و فقط نمایشگاه هنر قرآن ،نمایشگاه قرآن های زینتی و.. بگذاریم که برخی از این موارد مورد نیاز هستند و باید باشند ولی توجه کنیم که قرآن آمده که ما نمایشگاه عمل درست کنیم که خود بهترین و رساترین تبلیغ است .

6»دفاع از قرآن :

اگر اعتقاد پیدا کردیم که این قرآن گنج است باید با تمام وجود از آن دفاع کنیم.

 

خدایا ما را در این دنیا با قرآن مانوس و همنشین بفرما ، ما را با قرآن بمیران و ما را با قرآن و اهل بیت محشور بفرما





  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 90/8/9 ::: ساعت 1:29 عصر :::   توسط جلسه قرآن و عترت امام حسن مجتبی ع کاشان به مدیریت آقای حمامی 
    نظرات شما: نظر

     

     

     

     

     


    هنگامی که فرانسوا میتران در سال 1981 میلادی زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت،ازمصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون را برای برخی آزمایشها و تحقیقات از مصر به فرنسه منتقل کند.
    جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستانشناس به همراه بهترین جراحان و کالبد شکافان فرانسه، آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.
    رئیس این گروه تحقیق و ترمیم حسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه به نام پروفسور موریس بوکای بود، او بر خلاف سایرین که قصد ترمیم جسد داشتند، در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود.


    تحقیقات پروفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب نتایج نهایی ظاهر شد بقایای نمکی که پس از ساعت ها تحقیق بر حسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد، آن را مومیایی کرده اند. اما مسئله غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالمتر از سایر اجساد، باقی مانده در حالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است.
    حیرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد وقتی دید نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مورد غرق شدن فرعون است و از خود سئوال می کرد که چگونه این امر ممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال 1898 میلادی و تقریبا در حدود 200 سال قبل کشف شده است،در حالی که قرآن مسلمانان قبل از 1400 سال پیدا شده است؟!

    چگونه با عقل جور در می آید در حالی که نه عرب و نه هیج انسان دیگری از مومیایی شدن فراعنه توسط مصریان قدیم آگاهی نداشته و زمان زیادی از کشف این مسئله نمی گذرد؟!
    و آیا ممکن است محمد(ص) هزار سال قبل از این قضیه خبر داشته؟ پروفسور موریس بوکای تورات و انجیل را بررسی کرد اما هیچ ذکری از نجات جسد فرعون به میان نیاورده بودند.
    پس از اتمام تحقیق و ترمیم جسد فرعون، آن را به مصر بازگرداندند ولی موریس بوکای خاطرش آرام نگرفت تا اینکه تصمیم به سفر کشورهای اسلامی گرفت تا از صحت خبر ذر مورد ذکر نجات جسد فرعون توسط قرآن اطمینان حاصل کند. یکی از مسلمانان قرآن را باز کرد و آیه 92 سوره یونس را برای او تلاوت نمود.
    این آیه او را بسیار تحت تاثیر قرار داد و لرزه بر اندام او انداخت و با صدای بلند فریاد زد: من به اسلام داخل شدم و به این قرآن ایمان آوردم موریس بوکای با تغییرات بسیاری در فکر و اندیشه و آیین به فرانسه بازگشت و دهها سال در مورد تطابق حقائق علمی کشف شده در عصر جدید با آیه های قرآن تحقیق کرد و حتی یک مورد از آیات قرآن را نیافت که با حقایق ثابت علمی تناقض داشته باشد. و بر ایمان او به کلام الله جل جلاله افزوده شد ( لایاتیه الباطل من بین یدیه و لا من خلفه تنریل من حکیم حمید).
    فالیوم ننجیک ببدنک لتکون لمن خلفک ءایه و ان کثیرا من الناس عن ءایتنا لغفلون/92-یونس
    پس امروز بدن و جسد(بی جان تو را ) از امواج رهایی می بخشیم به این دلیل که برای آیندگان نشانه ای از سرانجام گناه باشی تا افراد ظالم از تو عبرت گرفته و دست از ستم خود بکشند و افراد مومن برا ایمانشان افزوده شود و با اراده محکم تری براساس اعتقادات خویش عمل کنند، اما بسیاری از مردم از آیات و نشانه های ما غافلند.
    منبع: 

    نشریه فرهنگی مادبه- دانشگاه علوم و فنون قرآن کریم
     
    جلسه قرائت قرآن وعترت
    quranandetrat.parsiblog.com




  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 90/8/9 ::: ساعت 9:35 صبح :::   توسط محمد سمائی 
    نظرات شما: نظر

     

     

    بنام خداوند یکتا

    هدیه "بهتر ازعلم کیمیای"حاج شیخ حسنعلی نخودکی به امام خمینی(ره

    ازحضرت آیت‌الله آقا موسی شبیری زنجانی نقل شده است که: در سفری که امام خمینی(ره) و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند امام درصحن حرم امام رضا (ع) با سالک الی الله حاج حسنعلی نخودکی مواجه می شوند. امام امت (ره) که در آن زمان شاید درحدود سی الی چهل سال بیشتر نداشت وقت را غنیمت می شمارد و به ایشان می گوید با شما سخنی دارم.حاج حسنعلی نخودکی می گوید: من درحال انجام اعمال هستم، شما در بقعه حر عاملی (ره) بمانید من خودم پیش شما می آیم. بعد از مدتی حاج حسنعلی می آید و می گوید چه کار دارید؟


    امام (ره) خطاب به ایشان رو به گنبد و بارگاه امام رضا (ع) کرد و گفت: تو را به این امام رضا ع ، اگر (علم) کیمیا داری به ما هم بده؟

    حاج حسنعلی نخودکی انکار به داشتن علم (کیمیا) نکرد بلکه به امام (ره) فرمودند:اگر ما «کیمیا» به شما بدهیم و شما تمام کوه و در و دشت را طلا کردید آیا قول می دهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و درهر جائی به کار نبرید؟

    امام خمینی (ره) که از همان ایام جوانی صداقت از وجودشان می بارید، سر به زیر انداختند و با تفکری به ایشان گفتند: نه نمی توانم چنین قولی به شما بدهم.

    حاج حسنعلی نخودکی که این را از امام (ره) شنید روبه ایشان کرد وفرمود: حالا که نمی توانید «کیمیا» را حفظ کنید من بهتر از کیمیا را به شما یاد می دهم و آن این که:

    بعد از نمازهای واجب یک بار آیه الکرسی را تا «هوالعلی العظیم» می خوانی. 

    و بعد تسبیحات فاطمه زهرا(س) را می گویی. 

    وبعد سه بار سوره توحید «قل هوالله احد» را می خوانی. 

    و بعد سه بار صلوات می گویی:اللهم صل علی محمد و آل محمد                     

    و بعد سه بار آیه مبارکه

    وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یجْعَل لَّهُ مخْرَجاً . وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یحْتَسِب وَ مَن یَتَوَکلْ عَلى اللهِ فَهُوَ حَسبُهُ إِنَّ اللهَ بَلِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکلِّ شىْءٍ قَدْراً»؛‌ طلاق/2و 3 

      هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند و او را از جائی که گمان ندارد روزی می دهد، و هرکس برخداوند توکل کند کفایت امرش را    می کند، خداوند فرمان خود را به انجام می رساند، و خدا برای هرچیزی اندازه ای قرار داده است.) را می خوانی که این از کیمیا برایت بهتر است.      

                                                                                                            

                                                                                                       جلسه قرائت قرآن وعترت کاشان                         

                                                                              متوسلین به  امام حسن مجتبی ع  

    آدرس اینترنتی    : quranandetrat.parsiblog.com

                                                                                                                     

     





  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 90/8/9 ::: ساعت 9:14 صبح :::   توسط جلسه قرآن و عترت امام حسن مجتبی ع کاشان به مدیریت آقای حمامی 
    نظرات شما: نظر

     

     

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.comImage Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.comImage Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

     

     

     

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

    http://www.pic.iran-forum.ir/images/zx9jrynivt7fmmxigouy.bmphttp://www.pic.iran-forum.ir/images/cgesfuybdnpe3qw314r2.bmp

    http://www.pic.iran-forum.ir/images/279cihm5hgxe7nmgqu.bmphttp://www.pic.iran-forum.ir/images/ay1gfii5ic0yqmbs278v.bmp

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    http://www.pic.iran-forum.ir/images/uwksw6gsoebuo24a9w1.jpg

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

     

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

     

     

     

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com



    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

     

    http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/QURANANDETRAT/8.jpg

     

     

    http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/QURANANDETRAT/5.jpg

     

     

     

    http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/QURANANDETRAT/6.jpg

     

     

     

     

     

    http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/QURANANDETRAT/7.jpg

     

     

    http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/QURANANDETRAT/9.jpg

     

     

     

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

     

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com




  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 90/8/9 ::: ساعت 12:6 صبح :::   توسط جلسه قرآن و عترت امام حسن مجتبی ع کاشان به مدیریت آقای حمامی 
    نظرات شما: نظر

    ثواب قرائت سوره هاى قرآن

     

     

    1. سوره حمد: شفاى همه امراض است مگر مرگ ؛ باید گفته شود، که خواندن با ایمان و عمل کردن با علم و یقین به قرآن ، این آثار را دارد.(24)

     

    2. سوره بقرة : هر کس سوره بقره را تلاوت کند، روز قیامت عمامه اى از نور بر سر او مى گذارند.(25)

    3. سوره مبارکه آل عمران : هر کس سوره آل عمران را بخواند، روز قیامت پوششى از نور او را زینت مى دهد.

     

    4. سوره مبارکه نساء: هر کس سوره نساء را تلاوت کند، از عذاب قبر مصون و از آفات دنیا نیز در امان است ، تا به بهشت برسد.

     

    5. سوره مبارکه مائده : هر کس روزهاى پنج شنبه سوره مائده را قرائت کند، ایمانش ، به ظلم آلوده نمى شود.

    6. سوره مبارکه انعام : در این سوره (70) بار نام خدا برده شده و (70) هزار فرشته با آن به زمین آمدند؛ هر کس آن را بخواند، از خوف و ترس در امان است .

     

     

    7. سوره مبارکه اعراف : هر کس سوره اعراف را مخصوصا روزهاى جمعه بخواند از خوف و ترس مصون است و روز قیامت بى حساب وارد بهشت مى شود.

     

    8. سوره مبارکه توبه : هر کس سوره توبه را بخواند، پیغمبر صل الله علیه و آله شفیع او باشد و نفاق در او راه نیابد.

     

    9. سوره مبارکه انفال : تلاوت سوره انفال در هر ماه ، انسان را از نفاق ، بیمه مى کند و از شیعیان راستین امیرالمؤ منین علیه السلام قرار مى دهد.

     

    10. سوره مبارکه یونس : هر کس سوره یونس را بخواند، در صف جهال قرار نمى گیرد و روز قیامت هم از مقربین است .

    11. سوره مبارکه هود: خواندن سوره هود، خوف و حزن را از دل مى زداید.

     

    12. سوره مبارکه یوسف : هر کس هر روز و هر شب سوره یوسف را بخواند، روز قیامت ، با جمال یوسف محشور و از برگزیدگان بندگان محسوب مى گردد.

     

    13. سوره مبارکه رعد: هر کس سوره رعد را قرائت کند، به ساعقه و سوختن مبتلا نمى گردد و روز قیامت ، بدون حساب وارد بهشت مى شود.

     

    14. سوره مبارکه ابراهیم : هر کس سوره ابراهیم را در رکعت نماز جمعه بخواند، به فقر و جنون و بلوى مبتلا نمى شود.

     

    15. سوره مبارکه حجر: هر کس سوره حجر را بخواند، حق تعالى به عدد مهاجر و انصار و استهزاکنندگان پیغمبر صل الله علیه و آله ، براى او ده حسنه بنویسد.

     

    16. سوره مبارکه نحل : امام محمد باقر علیه السلام فرمود: هر کس سوره نحل را بخواند، از هفتاد بلا، مانند جنون و جذام مصون مى ماند و محل او بهشت است .

     

    17. سوره مبارکه اسراء: هر کس این سوره را بخواند، در هر شب جمعه ، در اصحاب حضرت قائم خواهد بود و روز قیامت با شهداء محشور مى شود.

     

    18. سوره مبارکه کهف : هر کس هر شب جمعه سوره کهف را تلاوت کند، در آخرت با شهداء محشور مى گردد.

     

    19. سوره مبارکه مریم : هر کس سوره مریم را ادامه دهد، در مال و اولاد بى نیاز مى گردد و در آخرت هم ، ملک سلیمان به او عطا مى شود.

     

    20. سوره مبارکه طه : هر کس سوره طه را قرائت کند، خداوند او را دوست دارد و او نیز خداوند را دوست دارد.

     

    21. سوره مبارکه انبیاء: هر کس سوره انبیاء را بخواند، به شرط دوستى آنها (انبیاء) در بهشت با آنها محشور مى گردد.

     

    22. سوره مبارکه حج : هر کس سوره حج را در سه روز متوالى بخواند، خداوند در آن سال ، او را به حج مى فرستد و اگر در راه بمیرد، به بهشت مى رود

     

    23. سوره مبارکه مؤ منون : هر کس هر صبح جمعه سوره مؤ منون را بخواند، خداوند، عاقبت او را به خیر و سعادت مقرون مى کند و با پیغمبران محشور سازد.

     

    24. سوره مبارکه نور: هر کس سوره نور را تلاوت کند، اموال ، فروج و زنان خود را در پناه خدا حفظ نموده ، از خاندان او هیچکس زنا نکند و شیعه آل محمد بمیرد. هفتاد هزار ملک نیز براى او استغفار کنند.

     

    25. سوره مبارکه فرقان : هر کس قرائت این سوره را همیشه و هر روز ادامه دهد، خداوند او را عذاب نکند، تا او را در بهشت جا دهد.

     

    26. سوره مبارکه شعراء: از امام صادق علیه السلام منقول است که هر کس ‍ این سوره را براى برآمدن حاجت بخواند، حاجتش برآورده گردد؛ به شرط اینکه تا چهل روز، هر روز یک بار بخواند و چنانچه یک روز قرائت نشود ختم را دوباره از سر بگیرد.

     

    27. سوره مبارکه نمل : هر کس این سوره را بخواند، حق تعالى براى او ده حسنه نویسد و بى نیاز گردد. در قیامت نیز با انبیاء و شهداء محشور شود.

     

    28. سوره مبارکه قصص : هر کس این سوره بخواند، حق تعالى به عدد کسانى که تصدیق موسى و تکذیب او را کرده ، ده حسنه براى او بنویسد.

     

    29. سوره مبارکه عنکبوت : پاداش و ثواب قرائت این سوره ، بهشت برین است .

     

    30. سوره مبارکه روم : امام صادق علیه السلام سوگند یاد فرمود که هر کس ‍ این سوره را در ماه رمضان بخواند، اهل بهشت است .

     

    31. سوره مبارکه لقمان : هر کس این سوره را هر شب تلاوت کند، خداوند او را از شر شیطان حفظ مى کند.

     

    32. سوره مبارکه سجده : قرائت سوره سجده ، سبب مى شود که روز قیامت نامه اعمال او را به دست راستش بدهند.

     

    33. سوره مبارکه احزاب : هر کس سوره احزاب را بسیار بخواند، روز قیامت در جوار پیغمبر صل الله علیه و آله محشور مى گردد.

     

    34. سوره مبارکه سباء: هر کس این سوره و سوره فاطر را هر شب بخواند، از مصائب مصون مى ماند و خیر دنیا و آخرت نصیب او مى گردد.

     

    35. سوره مبارکه فاطر: هر کس این سوره و سوره سباء را هنگام شب بخواند، در آن شب ، در امان خداوند خواهد بود. اگر هنگام روز بخواند، در آن روز، مکروه و ناراحتى به او نمى رسد.

     

    36. سوره مبارکه یس : هر کس سوره یس را تلاوت کند، مانند کسى است که 12 بار قرآن را خوانده باشد، همچنین خیر دنیا و آخرت نصیب او مى شود و از سکرات مرگ مصون مى ماند.

     

    37. سوره مبارکه صافات : خواندن این سوره در روز جمعه ، بنابر آنچه از امام صادق علیه السلام نقل شده است ، موجب دفع انواع بلاها و مرض هاست .(26)

     

    38. سوره مبارکه ص : هر کس این سوره را در شب جمعه بخواند، خیر دنیا و آخرت به او عطا مى شود، آنچه که به کسى از مردم عطا نشده جز نبى مرسل یا ملک مقرب ، و خداوند او را داخل بهشت مى کند.

     

    39. سوره مبارکه زمر: هر کس این سوره را بخواند، در دنیا و آخرت عزیز و شریف مى گردد و بدنش بر آتش حرام مى شود.

     

    40. سوره مبارکه مؤمن : هر کس در هر شب سوره مؤ من را بخواند، گناهان او آمرزیده و خیر دنیا و آخرت نصیب او مى گردد.

     

    41. سوره مبارکه فصلت : هر که این سوره را قرائت کند، در دنیا به سرورى ، عیش و عزت زندگى کرده و در آخرت به نورانیت محشور گردد.

     

    42. سوره مبارکه شورى : هر کس این سوره را بخواند، روز قیامت صورتش ‍ مانند ماه شب چهارده مى درخشد.

     

    43. سوره مبارکه زخرف : هر کس این سوره را بخواند، از گزندگان قبر تا وقتى که وارد قیامت شود، مصون است .

     

    44. سوره مبارکه دخان : هر کس در نمازهاى واجب و مستحب خود، مخصوصا بیست و سوم ماه رمضان این سوره را بخواند، روز قیامت ، در سایه عرش خواهد بود.

     

    45. سوره مبارکه جاثیه : هر کس این سوره را بخواند، آتش ، بدن او را فرا نمى گیرد و همواره با پیغمبر صل الله علیه و آله خواهد بود.

    46. سوره مبارکه احقاف : هر کس شب و روز جمعه ، سوره احقاف را بخواند، در دنیا و قیامت ، در امان است .

     

    47. سوره مبارکه محمد صل الله علیه و آله : هر کس سوره محمد صل الله علیه و آله را تلاوت کند، شک به دلش راه نمى یابد.

     

    48. سوره مبارکه فتح : هر کس این سوره را بخواند، مال ، جان ، زن و فرزندش مصونیت از اتلاف ، پیدا خواهند کرد.

     

    49. سوره مبارکه حجرات : هر کس سوره حجرات را قرائت کند، از زوار پیغمبر صل الله علیه و آله محسوب مى گردد.

     

    50. سوره مبارکه ق : هر کس این سوره را در نمازهاى واجب و مستحب خود بخواند، خداوند رزق او را وسعت مى دهد.

    51. سوره مبارکه الذاریات : هر کس این سوره را شب یا روز بخواند، در دنیا رزقش وسیع و هنگام مردن ، قبرش نورانى مى گردد.

     

    52. سوره مبارکه طور: هر کس سوره طور را بخواند، خداوند خیر دنیا و آخرت را به او عنایت فرماید.

     

    53. سوره مبارکه نجم : هر کس این سوره را قرائت کند، میان مردم به محبوبیت زندگى کند.

     

    54. سوره مبارکه قمر: هر کس این سوره را قرائت کند، روز قیامت سوار ناقه نور، وارد بهشت مى گردد.

     

    55. سوره مبارکه الرحمن : هر کس این سوره را در هر جمعه و سوره واقعه را در هر شب بخواند، روز قیامت به صورت انسانى کامل و نورانى محشور مى گردد.

     

    56. سوره مبارکه واقعه : هر کس این سوره را براى وسعت روزى خود بخواند، اثر عجیبى دارد. باید از شب شنبه شروع کرده تا شب جمعه ، سه بار و در شب جمعه هشت بار بخواند و تا مدت پنج هفته این کار را ادامه دهد.

     

    57. سوره مبارکه حدید: هر کس این سوره را جهت برآمدن حاجت ، در شب جمعه ، هفت بار بدون فاصله و پشت سر هم بخواند، اثر عجیبى دارد.

     

     

    58. سوره مبارکه مجادله : هر کس این سوره را تلاوت کند، در نامه عملش او را از حزب خدا ثبت کنند. کسى بر او فائق نشود و با او نتواند مجادله کند و در چشم مردم نیز معتبر و موقر باشد.

     

     

    59. سوره مبارکه حشر: هر کس این سوره را بخواند، تا وقتى که از دنیا برود عرش ، کرسى ، آسمانها، زمین ، فرشتگان و حیوانات برى و بحرى و جوى بر او دعا کنند.

     

     

    60. سوره مبارکه ممتحنه : هر کس سوره ممتحنه را در فرایض و نوافل بخواند، خداوند قلب او را به ایمان امتحان نموده نورانى مى فرماید و فقیر نمى گردد.

     

     

    61. سوره مبارکه صف : هر کس این سوره را در نمازهاى واجب و مستحب بخواند، در صف فرشتگان قرار مى گیرد.

     

     

    62. سوره مبارکه جمعه : هر کس این سوره را در شب جمعه و در نماز جمعه بخواند، خداوند او را به تعداد روزهاى سال ، ده حسنه به او عنایت مى فرماید و به بهشت مى فرستد.

     

     

    63. سوره مبارکه منافقون : در مصباح است که قرائت کردن این سوره ، انسان را از شر شرک و نفاق حفظ مى نماید.

     

     

    64. سوره مبارکه تغابن : هر کس این سوره را در نماز خود بخواند، در قیامت قرآن ، شفیع او مى شود.

     

     

    65. سوره مبارکه طلاق : هر کس این سوره را در فریضه (نماز واجب ) بخواند، حق تعالى او را از ترس قیامت در پناه خود گیرد و از آتش دوزخ نگهدارد و در بهشتش داخل نماید.

     

     

    66. سوره مبارکه تحریم : هر کس این سوره را بخواند، حق تعالى او را توبه نصوح کرامت فرماید. اگر در نمازهاى واجب خود بخواند، روز قیامت از حزن و اندوه مصون باشد.

     

     

    67. سوره مبارکه ملک : هر کس این سوره را قرائت کند، مانند کسى است که شب قدر را احیاء داشته و از عذاب قبر نیز محفوظ است .

    68. سوره مبارکه قلم : هر کس این سوره را در نمازهاى خود بخواند، خداوند او را از فقر و عذاب ایمن مى فرماید.

     

     

    69. سوره مبارکه الحاقة : هر کس این سوره را در فرایض و نوافل بخواند، ایمان او کامل مى گردد، تا خدا را ملاقات کند.

     

     

    70. سوره مبارکه معارج : هر کس سوره معارج را تلاوت کند، در قیامت از گناه او پرسش نمى شود و با پیغمبر صل الله علیه و آله به بهشت مى رود ان شاء اللّه .

     

     

    71. سوره مبارکه نوح : هر کس این سوره را با ایمان به خدا بخواند، خداوند او را با ابرار محشور فرماید.

     

     

    72. سوره مبارکه جن : هر کس سوره جن را بخواند، خداوند او را از شر جن و سحر و کید آنها مصون دارد و با پیغمبر صل الله علیه و آله محشور مى فرماید.

    73. سوره مبارکه مزمل : هر کس این سوره را در نماز عشاء تلاوت کند، خداوند او را سعادت دنیا و آخرت عنایت کند.

     

     

    74. سوره مبارکه مدثر: هر کس سوره مدثر را بخواند، در دنیا شقى نگردد و خداوند او را با پیغمبر صل الله علیه و آله محشور فرماید.

     

     

    75. سوره مبارکه قیامة : هر کس این سوره را قرائت کند، از صراط و میزان ، با موفقیت بگذرد و در قبر نیز بهترین صورت پیدا کند.

     

     

    76. سوره مبارکه دهر: هر کس این سوره را هر صبح پنج شنبه بخواند، خداوند او را حورالعین بهشت عنایت مى کند.

     

     

    77. سوره مبارکه مرسلات : هر کس سوره مرسلات را با معرفت بخواند، میان او و پیغمبر صل الله علیه و آله خدا، معارفه رخ دهد.

     

     

    78. سوره مبارکه نباء: هر کس این سوره را قرائت کند، خداوند او را از شراب بهشتى سیراب گرداند و هر کس یک سال ، هر روز، این سوره را بخواند؛ به مکه مشرف مى گردد.

     

     

    79. سوره مبارکه نازعات : هر کس این سوره را بخواند، جوان و شاداب از دنیا مى گذرد، جوان مبعوث مى گردد و جوان به بهشت مى رود.

     

     

    80. سوره مبارکه عبس : هر کس این سوره را تلاوت کند، روز قیامت ، شاد و خندان باشد و زیر سایه عرش خدا قرار گیرد

    81. سوره مبارکه تکویر: هر کس این سوره را تلاوت کند، حق تعالى او را از رسوایى قیامت ، در پناه خود گیرد.

     

     

    82. سوره مبارکه انفطار: کسى که این سوره و سوره انشقاق را بخواند، خداوند عز و جل ، او را از حاجتى محجوب نمى فرماید و مانعى او را از خداوند عظم الشاءنه منع نمى نماید.

     

     

    83. سوره مبارکه مطففین : هر کس این سوره را در نماز فریضه خود بخواند، از آتش دوزخ ایمن گشته آتش او را نبیند، او آتش را نبیند، بر پل جهنم نگذرد و روز قیامت او را حسابرسى نکنند.

     

     

    84. سوره مبارکه انشقاق : هر کس این سوره را بخواند، حق تعالى او را در پناه خود گیرد و نامه او را به دست راستش داده و از اصحاب یمین باشد.

    85. سوره مبارکه بروج : هر کس این سوره را در نمازهاى واجب تلاوت کند، با پیغمبران محشور مى گردد.

     

     

    86. سوره مبارکه طارق : هر کس این سوره را در فرایض خود بخواند، در بهشت ، در صف اصحاب پیغمبران باشد.

     

     

    87. سوره مبارکه اعلى : هر کس سوره اعلى را تلاوت کند، به تعداد هر حرفى که بر ابراهیم و موسى و محمد صل الله علیه و آله نازل شده است ، خداوند به او اجر دهد.

     

     

    88. سوره مبارکه غاشیه : هر کس این سوره را در نماز واجب و مستحب خود بخواند، به رحمت دنیا و آخرت پوشیده گردد.

     

     

    89. سوره مبارکه فجر: هر کس این سوره را در نمازهاى فجر بخواند، چون متعلق به حضرت سیدالشهداء علیه السلام مى باشد، در قیامت با آن حضرت علیه السلام محشور گردد.

     

     

    90. سوره مبارکه بلد: هر کس این سوره را در نمازها بخواند، در دنیا، در زمره صالحین و در آخرت با شهداء و نبیین محشور گردد.

     

     

    91. سوره مبارکه الشمس : هر کس این سوره را تلاوت کند، گویا بر آنچه خورشید تابیده تصدیق کرده و بهشت جاى او باشد.

     

     

    92. سوره مبارکه اللیل : هر کس این سوره را تا چهل شب ، هر شب ، چهل مرتبه بخواند، و وقتى به آیه و ما لاءحد عنده من نعمة تجزى رسید، سه بار تکرار کند و جهت برآمدن حاجت و وسعت روزى اثر عجیب دارد، به گونه اى که عقل حیران بماند.

    93. سوره مبارکه الضحى : هر کس این سوره را بخواند، حق تعالى او را از جمله کسانى گرداند که به سعادت شفاعت پیغمبر صل الله علیه و آله رسیده به آن خشنود گشته به بهشت درآید و به شمار هر یتیمى و هر سائلى او را ده حسنه باشد.

     

     

    94. سوره مبارکه انشراح : ابى بن کعب از رسول خدا صل الله علیه و آله روایت کرده است که هر کس آن را بخواند، چون مزد کسى باشد که مرا ملاقات کرده ، مرا از غم شاد کرده و شفاعت او بر من است .

     

     

    95. سوره مبارکه تین : هر کس این سوره را به شرط ایمان در نمازها بخواند، خداوند از او راضى شود و او را به بهشت مى برد.

     

     

    96. سوره مبارکه علق : هر کس این سوره را تا موقعى که از دنیا برود، قرائت کند، شهید از دنیا رفته و در صف مجاهدین فى سبیل اللّه محسوب مى گردد.

     

    97. سوره مبارکه قدر: هر کس این سوره را بلند بخواند، از مجاهدین است و هر کس ده بار تلاوت کند، خداوند هزار گناه او را مى آمرزد.

     

     

    98. سوره مبارکه البینه : هر کس این سوره را بخواند، از شرک ، برى است و در دین محمد صل الله علیه و آله محشور مى گردد.

     

     

    99. سوره مبارکه زلزله : هر کس سوره زلزله را تلاوت کند، به زلزله دنیا و آخرت گرفتار نمى شود.

     

     

    100. سوره مبارکه عادیات : هر کس این سوره را قرائت کند، ثواب همه کسانى را دارد که در مزدلفه براى حج جمع شده اند و با امیرالمؤ منین محشور گردد.

     

     

    101. سوره مبارکه قارعه : هر کس این سوره را بخواند، از عذاب و فتنه دجال و جهنم ایمن مى گردد.

     

     

    102. سوره مبارکه تکاثر: هر کس این سوره را در نماز واجب قرائت کند، ثواب صد شهید دارد و در نماز مستحب ، ثواب پنجاه شهید دارد.

     

     

    103. سوره مبارکه عصر: هر کس این سوره را در نوافل بخواند، روز قیامت ، خندان محشور گردد، تا وارد بهشت شود.

     

     

    104. سوره مبارکه همزه : هر کس این سوره را در نمازها بخواند، خداوند او را از فقر دور و رزق او را وسیع گرداند.

     

     

    105. سوره مبارکه فیل : هر کس این سوره را تلاوت کند، روز قیامت ، همه موجودات شهادت دهند که او صالح است .

     

     

    106. سوره مبارکه قریش : هر کس این سوره را قرائت کند، خداوند روز قیامت ، او را سواره و نورانى وارد محشر کند.

     

     

    107. سوره مبارکه ماعون : هر کس این سوره را چهل و یک بار بخواند، فقر از خانه او برود، فرزندان او محتاج نشوند و خواننده آن در حفظ حمایت خدا تا روز دیگر باشد.

     

     

    108. سوره مبارکه کوثر: جهت حصول توانگرى و بى نیازى از خلق ، روز چهارشنبه دو رکعت نماز حاجت خوانده پس از سلام ، چهل بار سوره کوثر بخواند. در حدیثى آمده است که هر کس این سوره را در نمازهاى واجب و مستحب خودش بخواند، خداوند در روز قیامت از آب کوثر به او مى دهد تا بیاشامد.

     

     

    109. سوره مبارکه کافرون : هر کس این سوره را در نمازها بخواند، مانند کسى است که ربع قرآن را خوانده باشد و خداوند گناهان او و والدین او را بیامرزد.

     

     

    110. سوره مبارکه نصر: هر کس این سوره را در نمازها قرائت کند، خداوند او را در همه جا یارى فرماید.

     

     

    111. سوره مبارکه تبت : هر کس این سوره را بخواند، ثواب ایمان به کتب آسمانى و پیغمبران را دارد.

     

     

    112. سوره مبارکه توحید: هر کس این سوره را در نمازها بخواند، مانند آن است که ثلث قرآن را خوانده باشد و به تعداد مؤ منین ثواب دارد و خدا جمیع خیر دنیا و آخرت را به او عنایت فرماید.

     

     

    113. سوره مبارکه فلق : هر کس این سوره و سوره ناس را بخواند، خداوند به او بشارت بهشت عنایت کند و از بلیات دنیا و آخرت مصون بماند. در حدیثى آمده است که هر کس سوره فلق و ناس را بخواند، گویا تمام کتاب هایى را که خداوند آنها را بر انبیاء نازل کرده خوانده است .

     

     

    114. سوره مبارکه ناس : هر کس این سوره را جهت مال دنیا، هلاکت دشمن و دفع بلیات دنیا بخواند، به مراد رسد.(27)

     

     

     

     

     





  • کلمات کلیدی :

  • ::: یکشنبه 90/8/8 ::: ساعت 11:28 عصر :::   توسط محمد سمائی 
    نظرات شما: نظر
    <      1   2   3   4      >
    سفارش تبلیغ
    -

    - -
    مشاهده و دریافت  کد
    - کاشان تفسیر -
    جلسه قرائت قرآن و عترت کاشان
    کد لوگوی ما
    + جلسه هفته آینده تاریخ 92/9/4 منزل آقای سمایی واقع در بلوار مادر خواهدبود درضمن تفسیر سوره معراج توسط حجه الاسلام اسلامی تبار در مسجد آیت الله رضوی کاشان شروع شده جمعه شبها بعداز نماز مغرب و عشا +
    سفارش تبلیغ
    *** ****