اسلایدر

*** کشفیات از کشتی نوح نبی علیه السلام - جلسه قرآن وعترت کاشان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بدون توفیق بهره نمی دهد . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

جلسه قرآن وعترت کاشان

{ و لقد ترکناها آیة فهل من مدّکر }

و ما آن کشتی را محفوظ داشتیم تا آیت عبرت شود، پس کیست که پند گیرد.

(سوره قمر، آیه 15)

ساعت مقرر فرا رسید ابرهاى متراکم صفحه آسمان را پوشاندند و بارانى سیل آسا فرو بارید. از چاهها و چشمه سارها نیز آب جوشیدن گرفت و سطح زمین زیر آب فرو رفت .

نوح و خانواده اش و تمام کسانى که به او ایمان آورده بودند در کشتى جاى گرفتند و کشتى روى آب به حرکت درآمد.امواج خروشان آب ،بت پرستان را به هر سو میغلطانید و آنها براى نجات خود به نقاط مرتفع پناه مى بردند .

 

داستان کشتی نوح در سه دین مسیحیت، یهودیت و اسلام نقل شده است. این داستان در تورات به این شکل روایت شده که خداوند سیل عظیمی نازل کرد تا تمام بندگان نا شکر را جزا دهد، اما قبل از وقوع سیل، به حضرت نوح دستور داد که یک کشتی ساخته و در آن یک جفت از هر موجود زنده را سوار کند. نوح اطاعت کرد، پس از آن چهل شبانه روز باران بارید و پس از گذشت هفت ماه و هفده روز، با پایین رفتن آب کشتی نوح بر کوه آرارات پدیدار گشت.

بر طبق این داستان، معتقدین به کتاب مقدس، محل به خشکی نشستن کشتی نوح را کوه آرارات واقع در شرق ترکیه میدانند. هرچند جغرافیای این منطقه با توضیحاتی که در تورات-مبنی بر این نکته که مسافرین کشتی از شرق به سمت بین النهرین در حرکت بودند- آمده، مغایرت دارد.

کرنیوک و تیم تحقیقاتی اش بر این باورند که کوه آرارات می تواند به منزله کلیدی برای رسیدن به هدف باشد. کرنیوک در این باره می گوید : “ما با جهت یابی جغرافیایی که در کتاب مقدس به آن اشاره شده، به یک نقطه از ایران رسیدیم، این منطقه نمی تواند در ترکیه واقع شده باشد.”

برخی از شواهد و کشفیات نیز از وجود کشتی نوح نبی در ایران خبر می هند .

در این مطلب قصد داریم اطلاعات و کشفیات اخیر به دست آمده در این مورد را بررسی کنیم .

 

مابقی به آدرس زیر تشریف ببرید/3raj.com/?p=666





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 90/8/27 ::: ساعت 11:32 عصر :::   توسط جلسه قرآن و عترت امام حسن مجتبی ع کاشان به مدیریت آقای حمامی 
    نظرات شما: نظر
    سفارش تبلیغ
    -

    - -
    مشاهده و دریافت  کد
    - کاشان تفسیر -
    جلسه قرائت قرآن و عترت کاشان
    کد لوگوی ما
    + جلسه هفته آینده تاریخ 92/9/4 منزل آقای سمایی واقع در بلوار مادر خواهدبود درضمن تفسیر سوره معراج توسط حجه الاسلام اسلامی تبار در مسجد آیت الله رضوی کاشان شروع شده جمعه شبها بعداز نماز مغرب و عشا +
    سفارش تبلیغ
    *** ****