اسلایدر

*** راز موفقیت آیت الله مجتهدی از زبان خودش - جلسه قرآن وعترت کاشان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تفکّر مایه زندگانی دل بیناست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

جلسه قرآن وعترت کاشان

 

   مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی‌(ره) در توصیه‌ای به طلاب و روحانیون رمز موفقیت خود را علاوه بر پشت‌کار و تلاش، توکل به خدا و توسل به حضرات ائمه معصومین‌(ع) عنوان کرد.

 

این عالم ربانی در یکی از بحث‌های اخلاقی خود به طلاب و فضلای جوان این گونه گفته است؛ راه رسیدن به همه‌چیز علاوه بر پشتکار و زحمت آدمی و توکل به خدا،‌ نیاز به توسل اهل‌بیت(ع)‌ هم دارد و توسل در زندگی انسان بسیار مؤثر است. آیت‌الله مجتهدی(ره) گفته‌‌اند: یکی از رموز موفقیت من توسل بوده‌ است. اینکه به ائمه اطهار (ع)‌ توسل می‌کنیم، شرک نیست، بلکه چون خودمان آبرو نداریم، می‌رویم نزد آن‌هایی که پیش خدا آبرو دارند تا شفاعت ما را بکنند.
در قرآن کریم هم چنین قصه‌ای هست وقتی، فرزندان یعقوب نزد پدرشان آمدند و از پدرشان خواستند شفاعت آن‌ها را پیش خداوند متعال بکند و برای آن‌ها استغفار نماید. خداوند متعال می‌فرماید:«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُواْ فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» ?35? اى کسانى که ایمان آورده‏اید از خدا پروا کنید و به او [توسل و] تقرب جویید و در راهش جهاد کنید باشد که رستگار شوید (سوره مائده 35)
«وسیله» ما شیعیان هم چهارده‌ معصوم(ع) است، خودشان به ما فرموده‌اند؛‌جز از درب خانه ما جای دیگر نروید، حضرت علی(ع) فرمودند: یا کمیل، لا تأخُذ الّا عنّا تکن منّا (بحار ج77 ص 269) ای کمیل، جز از ما چیزی نگیر تا از ما باشی.
ما به ائمه (ع) توسل می‌جوئیم،‌مردم در قدیم همه کارها را با توسل پیش می‌بردند. یک راه توسل، خواندن زیارت است. لا اقل جامعه صغیره را هر روز بخوانید. امام خمینی‌(ره) زیارت جامعه کبیره را ترک نمی‌کرد، ‌زیارت عاشورا را هرروز بخوانید، ولی نه با 100لعن و 100 سلام. این برای شما طلبه‌ها نیست (زیرا وقت درس و مباحثه و مطالعه و... شما را می‌گیرد، بلکه فقط به اصل زیارت بپردازید، مرحوم آیت‌الله العظمی حاج‌آقا حسین قمی(ره) هر روز زیارت عاشورا را می‌خواندند.)
بعد از دعای ندبه در مفاتیح، زیارتی برای حضرت صاحب‌الزمان(عج) است که بعد از نماز صبح خوانده می‌شود، این زیارت‌را هم همیشه بخوانید، ما سربازان امام زمان هستیم، نباید از حضرت غافل بشویم. دعای فرج (الهم کن لولیک ...) را بعد از نمازهایتان بخوانید، قرآن بخوانید و به حضرت هدیه کنید. دعای ندبه را روزهای جمعه بخوانید،‌گاهی هم بنشینید و با آقایت و مولایت حرف بزن و درد دل کن.

منبع :

حوزه‌نیوز





  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 90/10/20 ::: ساعت 10:24 عصر :::   توسط جلسه قرآن و عترت امام حسن مجتبی ع کاشان به مدیریت آقای حمامی 
    نظرات شما: نظر
    سفارش تبلیغ
    -

    - -
    مشاهده و دریافت  کد
    - کاشان تفسیر -
    جلسه قرائت قرآن و عترت کاشان
    کد لوگوی ما
    + جلسه هفته آینده تاریخ 92/9/4 منزل آقای سمایی واقع در بلوار مادر خواهدبود درضمن تفسیر سوره معراج توسط حجه الاسلام اسلامی تبار در مسجد آیت الله رضوی کاشان شروع شده جمعه شبها بعداز نماز مغرب و عشا +
    سفارش تبلیغ
    *** ****